Monday 31 December 2012

Story2...

Salam dan Hai semua...


Hari ni hari terakhir dalam tahun 2012..
Esok dah masuk tahun baru iaitu tahun 2013.. erm..

SELAMAT TAHUN BARU SEMUA...
SEMOGA TAHUN BARU 2013 NI AKAN MEMBERI ANDA LEBIH BANYAK KEJAYAAN DAN ONG (bak kata orang cina-- banyak ong mah)

Tahun baru tu tahun baru la jugak.. tp jangan dilupa pada tahun yg telah kita lalui...
Bak kata orang sejarah hidup.. bak kata saya plak pengajaran hidup..
hehe..

Semakin lama sejarah semakin dilupakan.. erm.. tp sejarah tu la yg paling penting bg kita utk terus hidup di dunia.. kerana xde sejarah tu.. kita xkan hidup aman dan damai seperti sekarang.. dan kalau x kerana sejarah hidup kita sendiri kita xkan berada di tempat kita sekarang..

Ape yg kita telah lalui adalah sejarah.. dan bagi saya sejarah hidup adalah satu buku yang mengajar kita erti kehidupan.. tanpa ia.. kita xkan kuat..

Saya dah melalui macam2 cabaran dan ujian... ye walaupon umur saya awl 20-an.. tp saya rasa mcm dh byk yg saya lalui sorang2.. terutama hati.. gatal kan saya nie.. hehehe..

Saya dr darjah 6 dah mula cinta monyet.. tp bukan loncat2 mcm monyet tau.. cinta yg hnya suka2.. konon megah la ade boy.. tambahan plak cute guy.. tolong la..

nama dia yus.. kami berkawan smpai tingktan 4.. tp kami ni jnis jrk jauh.. susah nk jmpe.. susah nk call.. al-maklum la.. budak2 lg mane nk ade uit.. harap simpan uit blnje sek je.. n kami bjumpe blik bila kami sama2 dpt masuk sek teknik.. tp x lama lpas tu dia tkantoi dgn sy yg dia ade girl lain.. tp nasib cinta monyet kan.. saya dgn selambe nye ok fine.. 'we r fren 4ever'.. bagus x saya?? (perasan betul)..

Bak kata org patah tumbuh hilang berganti.. Sy bertemu dengan Sham.. dan kami x lama.. seminggu jer.. coz mcm2 perangai ade.. yg nie klu nk cerita pon mcm bosan.. tp rasa geram pon ade coz kene tipu dan dpermainkan.. smpai sekarang saya ase x suka kat perempuan ni.. coz bila di tanya2 kata xde ape la.. kami kawan jer.. tp sebenarnya huh.. padahal dia tau kot saya suka sham nie.. n sham pon.. huh.. tp saya dgn sham skrg masih bkawan..(kawan biasa k = fren)..

Amar?? erm.. seorg kepala murid d' sekolah.. berbadan ragah.. garang.. masam.. tp ade sy kisah.. pada mula nya.. sy dengan mira blawan sape akn dapat dia dlu.. tp akhirnya.. saya la yg dpt.. tunggu lg.. hehe... kami kawan agak lama., macam2 halangan kami lalui.. pisah kawan blik pisah lagi... sebab dia kepala murid so nk kene jaga jugak la imej dia kan..dan dia juga lelaki yg ade niat utk pasang lain.. tp akhir nye dia kata dia xdpt tggalkn saya..kami ok blik... tp ku sangkakn panas smpai ke petang tp hujan dtgahri..(btul ker?).. di tgh2 phubgn kami dia mjadi org lain.. dan biar saya ttnya2 ape salah sy..

Di saat tu saya kenal Hafezz.. Dia la yg mgubah segalanya.. Itu saat yg saya rasa bmula kehidupan sebagai AINA..

Hehehe.. Nak tau sape Hafezz?? tggu next post lak.. dh penat.. si dia dh tunggu utk chatting.. kesian dia tunggu lama2.. Jom..

pape pon sejarah tetap sejarah... ia bukan utk bsedih / mnyakiti.. tp utk kita jdikn pnduan kita mneruskn khidupan dan mjadikn pngajaran.. dan dr pengalaman kita belajar erti kehidupan..

                                            SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2013....


No comments:

Post a Comment